just Me

Wednesday 24 August 2011

akU..mamaT rEmY iShak DAN dOt DoT DoT


al kisah hikayat cerita ci budak yg perasan..nk kata comei..xlah jugak..cun pon xda la sgt..kira sedap2 mata memndang.. kalu ikot kata perpatah masakan dr Chef siti jalilah ummm secukup rasa beb..ngee...teringat gelagat izati, azura,nadia,wani serta dak2 umah 57.. kalu bab masak.. mau terbakar dapur 2.. walaupon ada pnh skali kejadian air yg dijerang xtutup yg hampir meletup kn umah 2 dimana kejadian 2 berlaku pada masa bulan ramadhan..oppsss mgkin masak air waktu 2,,untuk rendam kaki bukan nk masak maggi..hehehe.. hanya Allah, kak cik n aida yg mengetahui kejadian sebenar,,hahaha,,,untuk pngetahuan budak 2 adalah aku a.k.a ct norida la.hehehe.

Berbalik pd cite aku yg secukup rasa 2.. kisah bermula pagi td.. lepas je aku punch card..siap bukak klinik... peyut yg xbrape buncit nie..melonjak2..menari2..malah siap berpoyo2 mcm tarian kesukaan member bek aku nisa..hehe....lapaq toksah nk kta la..aku pon pk2 pnya pk....aihh kluar kejap la..lg pon bos la katakan..muhahaha..(perasan2).. aku pon ambik kunci keta n duit trus je nek keta menuju ke atas hospital..

Dengan bangga nyer membawa pinky..cik ct norida nie pon parking la kat port yg starategik..strategik mean..senang nk kona blik..sbb hospital 2 atas bukit..nie pon sib bek auto..mo kata manual la habaq hang..mau qeta 2 unduq blakng dah mcm unduq nyer bola bowling yng dibaling oleh long amalina..oppsss soori long..terpecah rahsia..hahah..

 smbung blik pada kisah aku..cik ct pon trun dari keta.. sblum trun sempat lagi aku melihat cermin...mana nak tau kot2.. taik mata pagi td melekat lg ke.. atau masih melekat cabai di celah gigi ke..ngee.. yerla sbagai sorg nurse pernmpilan penting..baru la pesakit cepat sihat....walaupn tempat keja aku skrg..xda la yg sakit..cume ummmm...hehehe.paham2 jela,..xkan nk cte kat sini plak....hahaha..

smbung blik...aku pon trun dr pinky mnuju ke kantin.. dalam perjalanan aku lihat ramai mata2 insan disana yg memandang aku... terdetik dihati aku..aihhhh segak sgt ke eden pagi nie ha... xkan baru pkai lipstik elianto yg sepatut nyer aku bg kat siti suhaida 2 membuatkan aku jd cntik menarik sebegini rupa....hehehe (kak eda..soori pkai lipstik 2..almaklum la..nk try yg mana yg cntek ambik kat aku..yg kureenn sikit aku bg kat hang..:p)

aku trus melangkah lg menuju ke kaunter n trus beratur nk ambik makanan..dlm hati berkata 'wow!! mavelous..byk lauk yummy..berat baru 59 xsmpai lg 60..rileks la...hidup skali..makan je ape nk.. sememangnyer aku xpantang kalu bab2 makan nie smpai slalu sgt ditegur oleh just ed..huhuhu. tapi disaat aku qaliq mengushar lauk yg enak2 2..aku masih mampu melihat dari ujung anak mata aku yg berwane coklat nie segerombolan gadis  yg memndang ke arah ku....nape masih ramai memandang aku..ada yg senyum..  p aku malas nk tegur sbb sume 2 cume student nurse..dlm hati aku berkata dgn bngga nyer.'eleh bru student nk ushar staff nurse plak.huhh!! xmuleh blah..'.. berlagak nyer aku time 2..

 sesi beli membeli dah tamat..dgn nasi lemak tambah peha aym..xlupa jugak air neslo ais.. perrhhh sungguh menyelerakan walaupon aku tau..makanan seumpama ini akan menaikan badan aku..bak kata wan zahirudin. 'contol makn.. excercise kna lebih kalu nk kuruih..bg aku kuruih ke gemok xpenting jnji hati mau baik....hehe.. sape sokong angkat tangan!! muahahhaaha...aku pon berjalan blik tapi di kala 2 juga masih lg org yg perhatikan aku.. sungguh menghairan kan aku... ape hebat sgt lipstik nie..smpai sume mgushar aku..aihhh pelik2..

aku truskan lg perjalanan aku mnuju ke pinky.. smbil melihat keindahan alam..aku berselisih dengan sorg mamat nie mungkin pelawat sbb dia xpkai uniform hnya tshirt n berseluar yenki....fulamak!!.. encum bngat..ala2 remy ishak..wah!!! lam hati aku skali lg berkata encum gler...aihhh!!    bak kata bella ,eyna n pu3 member keja aku (woi makcik..cepat2 la cri jodoh..xkn xmo kawen kot..huh!! pandai la mkcik2 2 kata aku..diorg xpela dh smpai seru..aku xlg..huhuhu)

tanpa diduga mamat 2 senyum pada aku.. alahai..... tbe2 aku terfikir.. mugkin juga nie lah jodoh yg aku nanti2...hehehe....hurmmm xkan aku xsnyum blik kt dia...satgi dia kata misi sombong.. sedang kan saat 2 hati aku dh mula cair mcm cair nyer ais lam neslo aku bli td pabila  melihat senyuman dia.. lantas teringat lagu senyum yg didendangkn oleh malique yg diberi oleh ahmad faris kepada aku bulan lepas..'fuhhh sungguh2 mgoda n amat2 mempersonakan..

aku pon dgn control ayunyer...walaupon xbape nk ayu..trus mebalas senyuman padanyer..smbil cube mnyembunyikan gigi siung aku nie.hehe... dan aku sedaya upaya memberikn senyuman yang  terbaik dari ladang teh cmeron higland kpdnya... tapi aku heran tgk.. tbe2 senyuman  dia seakan2 bertukar ke senyuman sinis dan ..  aku sempat melihat dia cube menahan ketawa nyer pabila aku membelakang kn dia... aku pon kompius bin keliru..aihh pe masalah mamat nie..syg2..encum p sewel..gelak sorang2..huhu.. aku pon berlalu mnuju ke pinky..

bangga melihat pinky aku..walaupon dh berlemoih. 2 mggu xbasuh...huhuhu.. aku pon nek ke kereta.. mcm biasa masuk kereta..then tutup pntu.. dan mcm biasa siti norida yg mmg drive xpakai kasut trus membuka kasut..alangkah terkejut beruk bin cipan siam aku disaat 2..... rupe2nyer aku tersilap pkai selipar....bukan 2 sje..wane yg sah2 kontra giler..hitam n merah!!! lam hati aku trus mnjerit sekuat hati 'cilaka!!!!! malu siioootttt patut la ramai je ushar td.. bodo nyer siti norida.. xpasan ke pkai kasut lain2..argghhhhhhhhh  aku trus memhempas2 tngan di stereng smbil mnjerit skuat ati..!!!MALU!!!

 nasib malang aku xberhenti disitu.. bila mamat remy ishak td 2 lalu btoi2 tepi pinky aku....xtau la dia mmg nk lalu ke...atau sje2 wat lalu.. smbil senyum dia mununjuk kan isyarat cntek then dia tunjuk ke arah kasut... perrhhhh msa 2 hati yg cair td trus panas!! panas sbb malu.aarrgghhhh...patut la mamat 2 snyum sinis..rupanyer dia nmpak kebodohan aku..aihhh..malu2..

aku cepat2 beredar dari situ.. smbil membaling selipar ketempat duduk penumpang yg penuh dengan 3 lagi pasang kasut disana..huhu.. 2 la akibatnyer kalu letak byk sgt kasut lam kereta!!  dammm!!!!! hmm aku sempat lg  memndang mamat 2 dr sided miror aku.. dia yg masih lg berdiri disana senyum smbil melambai kearah aku.. blah la!!! ape lambai2 ingat aku siti kelembai ke..aku ct norida la.. jerkah aku lam keta sorg2.. cube control malu sendiri.. .. 

 smpai di klinik.. perut yg gatai  meragam td trus senyap..xda lg poco kesukaan nisa mahu pon klasik rock kesukaan siti suhaida.....senyap!! sesenyap diri aku yg masih memikir kan kejadian memalukan td.. smpai xlalu nk makan nasi lemak n peha ayam dah..huhuhu.. dalam hati aku berjanji..akibat perbuatan yg memalukan diri sndiri ini.. aku xnk g kantin 2 slama sebulan.. n nasib bek la..mamat remy ishak td bukan staff sana,,kalu x..compom hntar surat pagi 2 jugak ke encik jalal mnta pertukaran blik ke sp..huhuhuhu..dan aku berjnji mula detik 2..sblum trun keta kna ushar cermin untuk tgk gg n mata.. tapi xlupa jugak kena tgk kasut!! bak kata aku td.. penmpilan penting bg sorng misi..hehehe

p/s aku bukan andalusi@.... (~_~)v

Me My pInKy....

No comments:

Post a Comment