just Me

Sunday 21 August 2011

hanya aku dan aku...

salam keatas mu insan mauujud ciptaan yang Maha Esa..
Tuhan Sekalian Alam yang menciptakan Adam dan Hawa..
dan yang menciptakan aku dan kamu..


Dengan izinNya..
ketemu jua kita sekali lagi.. 
jgn kamu dibelenggu rasa curiga..
diatas takdir dan kehendakNya..
untuk menemukan aku dengan diri mu skali lagi..
biarpun pertemuan ini..
bukan pertemuan antara jasad..
tapi cukuplah sekadar  pertemuan antara dua jiwa,.

kemari kamu wahai insan istimewa...
dekat dengan ku.. 
datanglah padaku wahai insan yang terpilih..
hampiriku..dampingi ku..


Izinkan aku menjelaskan sesuatu kepadamu..
Agar engkau tidak merOnta dalam pertanyaan..
dan juga tidak bertarung dengan tanda tnya..


ingin aku hamparkan padamu..
Kisah hati ini..
Yang sntisa sunyi..
Terasa KosOng stiap masa..
seOlah -Olah diri ku bernyawa tanpa jiwa..
Tanpa perasaan..


Bukan pintaku untuk jadi bergini rupa.
Sesungguhnya aku sendiri tidak selesa dengan keadaan ku..
Namun apakan daya.. SeseOrang yg buta hati telah mnjadikan aku sebergini..
membuat hidup aku selamanya berseOrangan..biar pOn dalam keramaian..
aku masih sendiri dan sendiri lagi..


Percayakah kamu dengan ilmu sihir.
Ya sihir yang membuatkan aku jadi sebergini..
Mungkin ada diantara kalian yang mentertawakan aku..
Mungkin ada antara kalian yg mengejek diriku..


hurmm aku tidak sesekali marah padamu..
tidak sesekali aku terasa dengan perbuatan mu..
kerna dlu aku pOn seperti kalian..
tidak penah mempercayai ilmu hitam sebergini.
Namun bila terkena batang hidung sndiri,.
baru ku tahu tinggi langgit dan bumi.
baru ku rasa padahnya angkara niat busuk hati seseOrng..


tapi aku redha..
Pada Nya aku berserah..
Keadilan pasti ada..
Hanya menunggu masa dan ketika..


Kini aku melayari hidupku sndiri..
berlayar dengah bahtera yang ada.
mengemudi mengikut gerak hati dan perasaan..
Hanya semanggat dan dOa mengiringi aku..


Maafkan aku wahai tetamu istimewa..
jIka kisah ku tiada bermakna untuk dirimu.
Maafkan aku insan terpilih..
kerna membuang masa mu dengan kisah ku yg hina ini..


Izinkan aku berundur..
Agar senang dirimu bebas dari..
penceritaan ku ini..
maafkan aku skali lgi
dan kini hanya tinggal aku dan aku..




No comments:

Post a Comment